Bij Spark Sport bieden je bewust en verantwoord sporten. Je traint met aandacht en effectief. Zodat je fit wordt én blijft! Je bouwt kracht op.
Je werkt aan je conditie maar ook aan je flexibiliteit, coördinatie en balans. We zorgen ervoor dat je resultaat bereikt met de trainingen.

Lichamelijke kracht bepaalt voor een groot deel je kwaliteit van leven. Naarmate we ouder worden (en zeker na ons 40e) verliezen we snel spiermassa. Lichamelijke kracht is jouw motor in het dagelijks leven. Zodat je alles kan blijven doen waar je zo veel plezier in hebt.

Krachttraining
Door krachtoefeningen te doen, bouw je spiermassa op en word je sterker. Je spieren zijn de schokbrekers die je gewrichten beschermen. Het sterker worden van je spieren merk je in het dagelijks leven. Fietsen, lopen, boodschappen tillen, spelen met je (klein)kinderen. Voor bijna alle handelingen in het dagelijks leven gebruik je kracht.
Doordat je spieren meer kracht kunnen leveren zonder dat het pijn doet of ze overbelast raken, ben je minder snel vermoeid. Daarom is krachttraining ook zo belangrijk als je ouder wordt. Tot de je 40e zorgt je lichaam voor jou, na je 40e moet jij voor je lichaam zorgen!

Op latere leeftijd gaat het verlies van spiermassa helaas nog sneller. Met krachttraining neemt:

  • je botdichtheid toe, waardoor de kans op botbreuken afneemt.
  • houd je cholesterolgehalte en je bloeddruk op peil.

Dus als jij de motor van je lichaam goed onderhoudt,  functioneer je beter in je dagelijks leven en sta je letterlijk én figuurlijk sterker!

Verschillende trainingen
Bij Spark Sport train je live online via Zoom. Je kiest (in overleg) de training die bij jou past. Een tabata, core tabata of 65+.
De groepen zijn klein (maximaal 12 personen) waardoor je echt aandacht van de coach krijgt, die let op jouw houding en daagt je uit.

Bekijk hier meer informatie over de verschillende trainingen.

Maak kennis met ons team

Mickey
Bastiaan
Meza
Caroline
Irene
Rafael